هشدار هواشناسی | افزایش موج دریای شمال و جنوب

سازمان هواشناسی برای شمال و جنوب کشور هشدار زرد صادر کرد.
هشدار هواشناسی | افزایش موج دریای شمال و جنوب
کد خبر : ۴۰۱۹۷

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش وزش باد جنوب شرقی تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و بیش از دو متر در نواحی دور از ساحل استان هرمزگان با تاکید بر تنگه هرمز، افزایش وزش باد جنوب غربی تا ۲۲ نات و افزایش ارتفاع موج تا ۱ متر در سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه ششم تا هشتم مردادماه خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه در دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و یکشنبه در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در اثر این مخاطره جوی افزایش ارتفاع موج به‌ویژه در ساعت ظهر تا بعد از ظهر، اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی ک احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در دریای عمان دور از انتظار نیست. 

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی احتیاط و رعایت موارد ایمنی در تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی را توصیه می‌کند. 

این سازمان در ادامه از افزایش وزش باد شمال غربی تا ۲۴ نات، افزایش ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و بیش از دو متر در نواحی دور از ساحل از صبح شنبه تا ظهر دوشنبه هفتم تا نهم مردادماه خبر داد و اعلام کرد: این شرایط جوی روز دوشنبه در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان مورد انتظار است. 

در اثر این مخاطره جوی افزایش ارتفاع موج به‌ویژه در ساعت ظهر تا بعد از ظهر، اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود. سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی احتیاط و رعایت موارد ایمنی در تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی را توصیه می‌کند. 

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر